Odpowiedzi

2009-11-13T15:53:19+01:00
Represja to mechanizm obronny organizmu polegający na usunięciu ze świadomości myśli, uczuć, wspomnień, impulsów, fantazji, pragnień itp., które przywołują bolesne skojarzenia lub w inny sposób zagrażają spójności osobowości danej jednostki..
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T15:53:41+01:00
Czyli inaczej wyparcie. Jest to usunięcie z pamięci niezależnie od woli i świadomości przykrych, wstydliwych lub bolesnych dla nas rzeczy.
W skrócie ujmując jest to jedenz mechanizmów obronnych znanych w psychologii ;)).
2009-11-17T22:15:46+01:00
Represja - Jeden z mechanizmów obronnych znanych w psychologii jako porzucenie myśli, uczuć, wspomnień oraz pragnień, które mogą wywołać bolesne skojarzenia bądź w inny sposób zagrażają spójności charakteru danej osoby.