Akwarium w którym Marek hoduje rybki, ma wymiary 5dm, 8dm, 6dm. Marek wlewa do niego wodę przepływającą przez kran z szybkością 8dm³ na minutę. Do jakiej wysokości woda w akwarium będzie sięgać po 10 minutach???. Zapisz obliczenia.

Pilnie potrzebuję szybką odpowiedź.

2

Odpowiedzi

2009-11-13T16:01:38+01:00
10min×8dm³/min=80dm³
Jeśli wysokością akwarium jest

Jeśli wysokością akwarium jest 5dm
x- wysokość wody
8×6×x=80
48x=80 /÷48
x=1,(6)

Jeśli wysokością akwarium jest 6dm
y-wysokość wody
8×5×y=80
40y=80 /÷40
y= 2

O:Woda będzie sięgać do 1,(6) dm / 2dm.
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:01:55+01:00
5dm - długość
8dm - szerokość
6dm - wysokość
8dm³ - prędkość wody na minutę
10 min - czas

5*8*6=240dm³
8dm³*10=80dm³
5dm*8dm*x=80dm³
x=80:5:8
x=2dm

odp. Po 10 minutach woda będzie sięgać do 2dm wysokości
30 4 30
sorry ale to jest chyba żle bo skąd możesz wiedzieć które to szerokość a które dlugość a moze wysokośćto 8 dm?