Odpowiedzi

2009-11-13T16:00:24+01:00
Organizmy pionierskie, czyli takie, które zasiedlają środowiska pozbawione życia.

Ponieważ gatunki najbardziej "rozbudowane" są na nie bardzo mało odporne. Im zanieczyszczenia są większe tym porosty są "mniejsze" i "prostsze".
86 3 86
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:07:19+01:00
Porosty są nazywane organizmami pionierskimi ponieważ bardzo często biorą udział w pierwszych etapach osiedlania nowych podłoży.Mogą się osiedlać nawet na nagich skałach i biorą udział w ich rozkładzie.

Specjalna skala porostowa pozwala sprawdzić jaki jest poziom zanieczyszczenia powietrza.
porosty są bardzo delikatne, za ich pomocą nie możemy sprawdzić rodzaju zanieczyszczenia, jedynie jego stężenie.
porost znajdujące się w obszarze strefy zanieczyszczonej tlenkami siarki w bardzo krótkimi czasie obumierają.
94 4 94
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty
Komentarz został usunięty