Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:08:19+01:00
A - filmy zagraniczne
a-0,4a= 0,6a - filmy polskie
a+0,6a=1,6a

1,6a - 100%
0,6a - b%

b=0,6a×100%/1,6a |skraca się a
b=37,5%

O: filmy polskie stanowią 37,5 % wszystkich filmów w repertuarze tego kina.
2009-11-13T16:11:25+01:00
Więc to zadanie mieliśmy już na lekcji i mam je w zeszycie więc jest żywcem z niego wzięte. ; ]
Mała legenda - zamiast znaku dzielenia wstawiam "/"
A zamiast znaku mnożenia "*"

100% - filmy zagraniczne
a - filmy zagraniczne
a - 40%a - filmy polskie

100% = a + (a - 40%a)
100% = a + 60%a
100% = 160%a

W tym miejscu nie uważałam na lekcji i nie wiem skąd to się wzięło. ;p

62,5% - filmy zagraniczne
62,5 - 40/100 * 62,5/1 = 625 - 0,25 = 0,375 = 37,5%

Z odpowiedziami się zgadza.
2009-11-13T16:32:54+01:00
A - filmy zagraniczne
b- filmy polskie

b=a-40%a=a-0,4a= 0,6a

a+0,6a=1,6a -razem

1,6a - 100%
0,6a - b%

b=0,6a×100%:1,6a
b=37,5%

odp. filmy polskie stanowią 37,5 % wszystkich filmów w repertuarze tego kina.