Odpowiedzi

2009-11-13T16:26:11+01:00
A)
Pole= ∏r² r= 1,2m= 120cm ∏= 3,14
P= ∏* (120cm)²
P= 14400 ∏ ~ 45216 cm ~ 452,16m²
b) d= srednica r= promień
d=2r
r= d/2 r= 3,6dm/2 r= 1,8 dm
Pole= ∏r²
P= ∏*(1,8)²
p= ∏*3,24
P= 10,1736 dm²
c)Obw =2∏r
4∏cm= 2∏r/2∏
r= 2cm
P=∏r²
P=4∏ ~12,56cm²


a)P=16∏cm ²
P=∏r²
16∏cm²= ∏r²/∏
r²= 16cm
r= 4cm
b)P=10 cm²
10cm²= ∏r²/∏
r²= 10/∏
r~ 3,16/ √ z ∏

c)P=400 m²
400m²=∏r²/∏
r²= 400/∏
r= 20/ √z ∏
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:28:49+01:00
Jakie pole ma koło:
a) o promieniu 1.2 m
P= ∏ r² = ∏ (1.2)² = 1,44 ∏ m²
b) o średnicy 3.6 dm
P= ∏ r² d=2r --> r = 1,8 dm
P= ∏ r²= (1,8)² ∏ = 3,24 ∏ dm²
c)o obwodzie 4∏ cm ?
L = 2 ∏ r
4∏ cm = 2∏r
r=2 cm
P= ∏ r² = 4∏ cm²

Oblicz jaki promień ma koło o polu:
a)16∏ cm²
P= ∏ r²
16∏ cm²=∏ r²
r=4 cm

b) 10 cm²
P= ∏ r²
10 cm²=∏ r²
r=pierwiastek z 10/∏ cm

c) 400 m²
P= ∏ r²
400 m² =∏ r²
r=pierwiastek z 400/∏
r= 20/ pierwiastek z ∏