Odpowiedzi

2009-11-13T16:08:54+01:00
Opowieść posługująca się elementami niezwykłości oraz cudowności. Informuje o powstaniu jakiegoś miasta lub państwa, zawiera zdarzenia historyczne, najczęściej występuje w niej jakiś bohater lub rycerz. Często osnuta na wątkach ludowych i apokryficznych; rozpowszechniona w średniowieczu. Pierwotnie przekazywana ustnie, następnie zapisywana.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:09:54+01:00
Legenda to opowiesc o dziejach, które byly w przeszlosci. Jest przekazywana przewaznie z ust do ust. Nie zawsze jest prawdziwa. Posiada elementy fantastyczne.
2009-11-13T16:10:13+01:00
Legenda - opowieść fantastyczna , posługująca się elementami niezwykłości .Legenda może być związana z życiem świętych lub apostołów.
1 5 1