Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T16:30:43+01:00
1 zagrozenia naturalne sa spowodowane przewz przyrode.
2 naleza do nich:
-huragany (zniiszczenie budynkow, wyrywanie drzew, potrafi spietrzyc wode morska nawet do 30 m )
-powodzie (zalanie,utrata życia ludzi i zwierząt,zalane grunty uprawowe,ewakuacja ludzi)
-trzesienia ziemi (powoduja ogromne zniszczenia, w ich wyniku dochodzi nawet do powaznych zmian ukrztaltowania terenu moga powstac nawet 30 m fale zwane tsunami)
-wybuchy wulkanow (pociagaja za soba setki ofiar smietelnych niszcza wszystko co napotkaja na swojej drodze. moze powstac tsunami)
-ulewy ( powodzie,zla widocznosc na drogach)
-pozary (zniszczenie lasow, smierc luidzi,zwierzat)
-susza (brak wody,smierc ludzi zwierzat, zniszczenie upraw)
-upaly (pozary,niszcza nawierzchnie drog, tory kolejowe, linie energetyczne, susza, zniszczenie upraw)
-śnieżyce (odmrozenie,wychlodzenie)
-mrozy (znieszczenie upraw, odmrozenia)
-lawiny i osowiska
-traby powietrzne
-burze
-gradobicia
3 kraje europejskie ktore moga byc dotkniete kataklizmami:
-holandia-powodzie
-hiszpania-upalu
-rosja-sniezyce,mrozy
-wlochy-trzesienia ziemi
mam nadzieje, ze choc troszke pomoglam ;)
21 3 21
2009-11-14T17:40:04+01:00
POWÓDŹ - zalanie przez wodę terenów nadbrzeżnych w skutek wezbrania wód, których przyczyną są długotrwałe deszcze. Skutkiem są zniszczenia terenów nadbrzeżnych.
TRZĘSIENIE ZIEMI - naturalny krótki gwałtowny wstrząs gruntu powstały pod powierzchnią ziemi. Skutkiem trzęsień mogą być ogólne zniszczenia.
LAWINA KAMIENNA - zsuwająca się ze stoku masa kamieni lub żwiru powstająca w wyniku obrywu skalnego; skutkiem może być utrata życia przez turystów
LAWINA ŚNIEŻNA - masa śniegu lub lodu obrywająca się ze stoku.
Skutkiem może być utrata życia przez turystów oraz zniszczenia terenów znajdujących się blisko gór.
LAWINA WULKANICZNA - zsuwanie się materiału wulkanicznego po stoku stożka w trakcie wybuchu. Zniszczenie terenów blisko wulkanu, pożary.
LAWINA ŚNIEŻNA PYŁOWA - powstająca zaraz po opadach.
LAWINA ŚNIEŻNA : DESKI ŚNIEŻNE - powstające przez obsunięcie się świeżego śniegu jeszcze nie związanego z podłożem.
LAWINA GRUNTOWA - powstają na wiosnę w czasie odwilży( w górach).
HURAGANY - silne wiatry niszczące dobytek ludzki
POŻARY
SUSZE
UPAŁY
10 3 10