Dopasuj, które z utworów antyku greckiego i rzymskiego są pierwowzorami, a które nawiązaniami.

-Sofokles - Antygona
-Homer - Iliada
-Jarosław Iwaszkiewicz - Ikar
-Owidiusz - Porwanie Europy
-mit o Orfeuszu i Eurydyce
-Homer - Odyseja
-Tadeusz Różewicz - Prawa i obowiązki
-mit o Demeter i Korze
-Owidiusz - Kadmos
-Owidiusz- Pyram i Tyzbe
- Ernest Bryll - Wciąż o Ikarach głoszą
-Norman Davies - Legenda o Europie
-Zbigniew Herbert - Achilles. Pentesilea
-Lukrecjusz - Pochwała Epikura

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:15:55+01:00
-Sofokles - Antygona _ pierwowzór
-Homer - Iliada _ pierwowzor
-Jarosław Iwaszkiewicz - Ikar - nawiazanie
-Owidiusz - Porwanie Europy _ nawiozanie
-mit o Orfeuszu i Eurydyce - pierwowzor
-Homer - Odyseja - pierwowzor
-Tadeusz Różewicz - Prawa i obowiązki
-mit o Demeter i Korze - pierwowzor
-Owidiusz - Kadmos - pierwowzor
-Owidiusz- Pyram i Tyzbe pierwowzor
- Ernest Bryll - Wciąż o Ikarach głoszą- nawiazanie
-Norman Davies - Legenda o Europie nawiazanie
-Zbigniew Herbert - Achilles. Pentesilea - nawiazanie
-Lukrecjusz - Pochwała Epikura - nawiozanie
26 4 26
2009-11-13T16:19:01+01:00
-Sofokles - Antygona -pierwowzór
-Homer - Iliada-pierwowzór
-Jarosław Iwaszkiewicz - Ikar -nawiązanie
-Owidiusz - Porwanie Europy-nawiązanie
-mit o Orfeuszu i Eurydyce-pierwowzór
-Homer - Odyseja-pierwowzór
-Tadeusz Różewicz - Prawa i obowiązki-nawiązanie
-mit o Demeter i Korze-pierwowzór
- Ernest Bryll - Wciąż o Ikarach głoszą-nawiązanie
-Norman Davies - Legenda o Europie-nawiązanie
-Zbigniew Herbert - Achilles. Pentesilea -nawiązanie
-Lukrecjusz - Pochwała Epikura-nawiązanie


7 4 7
2009-11-13T16:31:46+01:00
-Sofokles - Antygona- pierwowzór
-Homer - Iliada- pierwowzór
-Jarosław Iwaszkiewicz - Ikar- nawiązanie
-Owidiusz - Porwanie Europy- nawiązanie
-mit o Orfeuszu i Eurydyce- pierwowzór
-Homer - Odyseja- pierwowzór
-Tadeusz Różewicz - Prawa i obowiązki- nawiązanie
-mit o Demeter i Korze- pierwowzór
- Ernest Bryll - Wciąż o Ikarach głoszą- nawiązanie
-Norman Davies - Legenda o Europie- nawiązanie
-Zbigniew Herbert - Achilles. Pentesilea - nawiązanie
-Lukrecjusz - Pochwała Epikura- nawiązanie
8 4 8