Odpowiedzi

2009-11-13T16:21:08+01:00
Do 20g 10% roztworu siarczanu (VI) miedzi (II) dodano 5g wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
Mamy 20 g 10% CuSO4 - 10% z 20g to 2 g (tyle jest samego CuSO4)
Dodano 5 g wody
Mamy 25 g x% CuSO4 - w tym 2 g wody
Tworzymy proporcję
25 g - 100%
2 g - x
x= 2g*100%/25g=8%
Odp: Otrzymano roztwór 8 %
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T16:27:16+01:00
Dane:
mr=20g
Cp=10%
mwdolano=5g
Szukane:
ms1=
Cp2=
Rozwiązanie:
ms=Cp razy mr przez 100%
ms=10% razy 20g przez 100%
ms=2g
mr=2g+(18g+5g)
mr=2g+23g
mr=25g
Cp2=ms razy 100% przez mr
Cp2=2g razy 100% przez 25g
Cp2=200% przez 25
Cp2=8%
2009-11-13T16:48:38+01:00
Mr-20g
C%-10%
Ms?
Ms=10% x 20g/100g=2g
Ms-2g
mr-20g+5g=25g
ms-2g+5g=7g
c%
C%=7g x 100g/25g=700g/25g=8%.
Odp. Stężenie wynosi 8% roztworu 25gramowego.