Odpowiedzi

2009-11-13T16:22:21+01:00
Płazy,odżywiają się głównie owadami, stanowią jeden z ważniejszych czynników utrzymujących równowagę biologiczną w środowisku. Większość płazów wykazuje aktywność nocną i poluje na owady, które znajdują się "poza zasięgiem" większości ptaków, aktywnych za dnia. Znacznie rzadziej zdarza się, że obecność płazów może wywierać niekorzystny wpływ na gospodarkę człowieka, np. w stawach rybnych, gdzie zjadają sporą część narybku.

Znaczenie płazów jest duże w różnego rodzaju badaniach medycznych i biologicznych. Xenopus jest wykorzystywany do precyzyjnych testów ciążowych. Natomiast jaja żab są obiektami licznych eksperymentów embriologicznych.

Płazy są wykorzystywane również jako przysmaki kulinarne. Francuzi znani są ze swojego upodobania do żabich udek. Z kolei Chińczycy i Japończycy lubią mięso salamandry olbrzymiej.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:42:23+01:00
Znaczenie płazów:
- płazy utrzymują równowagę biologiczną
- są spożywane przez człowieka
- zjadają narybek w stawach rybnych
- są obiektem eksperymentów medycznych i biologicznych
- niektóre gatunki wytwarzają toksyny, które znalazły zastosowanie w leczeniu różnych chorób

Powinno wystarczyć.;)
15 4 15