1)podaj nazyw koloni i greskich najbardziej wysuniętych na wschów zachów północ i południe.

2) Wymień nazwy współczesnych państw , na ktorych terenie Grecy zakladali w starożytności kolonie.

3) wytłumacz dlaczego Hellenowie nie utworzyli jednego poaństwa.

3

Odpowiedzi

2009-11-13T17:41:02+01:00
3.
Grecja była rozbita na wiele państewek i nigdy się stworzyła jednolitego państwa, ponieważ teren Grecji nie sprzyjał kolonizacji. Grecy musieli się przenieść w poszukiwaniu terenów uprawnych.
Ich kraj był rozległy. Podział na miasta-państwa (polis) był plusem w obronie przed wrogami, jednemu człowiekowi ciężko byłoby zarządzać tak wielkim państwem.

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:41:51+01:00
1.Plemiona greckie nie stworzyły w starożytności jednego państwa. Wysokie łancuchy górskie i oblewające Grecję morza utrudniały wrogom dostęp do tego kraju. Plemiona greckie mieszkające w różnych częściach Hellady nie miały więc potrzeby zjednoczenia się w jedno państwo.
2. Na pólnoc najbardziej wysunięta jest Olbia, na południe Naukratis, na zachód Syrakuzy, a na wschód Trapezunt.
Nie wiem jakie państwa...
2 3 2
2009-11-13T17:49:55+01:00
3 , ) ponieważ wciąż sie przemieszczaali . ;)
2 1 2