Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:41:12+01:00
15% * 400 g - 0% * x = 20% * 400 g - x

60g = 80g - 0,2 x

0,2x = 20g
x = 100g

Narysowałem sobie dwa pojemniki pomiędzy nimi minus i trezci pojemnik za znakiem rowna się wewnątrz wpisałem jaki jest procent składników, i pod dzbankiem jaka jest masa. W drugim dzbanku jest 0% bo odparowywujemy wodę, która ma stężenie o%, a że nie wiem jaka jest jej masa to daje x. Z zankeim = dałem stęzenie jakkie ma powstać a pod tym różnice mas - bo ma odparować czyli ubyć tej masy o tn właśnie x.
2009-11-13T16:43:07+01:00
15% razy 400 g - 0% *razy x = 20%razy 400 g - x

60g = 80g - 0,2 x

0,2x = 20g
x = 100g
2009-11-13T18:54:34+01:00
Dane:

mr=400g
Cp1=15%
Cp2=20%

szukane:

ms=?
mw=?
mwo=?

ms= 60g 15------100g
x-------400g
mw1=400-60=340g
mr= 6000/20
mr=300g
mw2=300-60=240
mwo=mw1-mw2
mwo= 340g-240g=100g