Odpowiedzi

2009-11-13T16:43:14+01:00
Pomimo tego, iz demokracja ateńska stała się źródłem inspiracji dla przyszłych wieków, oparta była ona w dużej mierze na ekskluzywności. Była to demokracja patriarchalna, wykluczająca kobiety, imigrantów, dzieci oraz niewolników.
2009-11-13T16:44:22+01:00
Najwieksza roznica miedzy obecna demokracja, a ta atenska jest ilosc ludzi uprawniona do glosowania. W Atenach glosowali jedynie, mezczyzni, obywatele (czyli dziecko kobiety i mezczyzny ktorzy byli obywatelami) i w zaleznosci od okresu ludzie mniej lub bardziej bogaci. Demokracja w rozumieniu dzisiejszym bylaby nie do przyjecia dla ludzi z tamtych czasow, ktorzy, upraszczajac, uwazali ze jak ktos nie ma odpowiednich funduszy, zeby sie nie martwic o utrzymanie to nie moze sie zajmowac polityka.


Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:51:02+01:00
Pomimo tego, iż demokracja ateńska stała się źródłem inspiracji dla przyszłych wieków, oparta była ona w dużej mierze na ekskluzywności. Była to demokracja patriarchalna, wykluczająca kobiety, imigrantów, dzieci oraz niewolników.
Najwieksza roznica miedzy obecna demokracja, a ta atenska jest ilosc ludzi uprawniona do glosowania. W Atenach glosowali jedynie, mezczyzni, obywatele (czyli dziecko kobiety i mezczyzny ktorzy byli obywatelami) i w zaleznosci od okresu ludzie mniej lub bardziej bogaci. Demokracja w rozumieniu dzisiejszym bylaby nie do przyjecia dla ludzi z tamtych czasow, ktorzy, upraszczajac, uwazali ze jak ktos nie ma odpowiednich funduszy, zeby sie nie martwic o utrzymanie to nie moze sie zajmowac polityka.
3 5 3