Pomóżcie.. ;):P
z góry dziękuje ;d

Dwaj studenci geografii, Janek i Adam, od kilku tygodni samotnie podróżują po Afryce, zbierając materiały do swoich prac magisterskich. W ostatnim czasie do rodziców jednego z nich dotarła kartka pocztowa z Nairobi, a do rodziców drugiego podróżnika list, który został nadany w Dakarze. Korzystając z zamieszczonej poniżej mapy Afryki, wykonaj polecenia...

a) Określ współrzędne geograficzne Nairobi i Dakaru, a następnie zapisz je poniżej.

b) Oblicz różnicę czasu strefowego między tymi miejscowościami...

POMOŻECIE ? ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T16:42:00+01:00
A) Nairobi - 1stopni S, 36 stopni E
Dakar - 14 stopni N , 16 stopni W

b) Odp. Róźnica czasu wynosiła 3 godz.


Mam taką samą książkę xd
16 3 16
2009-11-13T16:42:15+01:00
1zadanie
Nairobia - 2stopnie S , 38 stopni E
Dakar - 14stopni N , 26 stopni W
zadanie 2
1 stopień - 4 minuty
38 stopni x 4 minuty =152 minuty = 1h 44 minuty
152 minuty - 104 minuty = 48 minut

Pozdrawiam!
14 3 14
2009-11-13T17:32:53+01:00
1zadanie
Nairobia - 2stopnie S , 38 stopni E
Dakar - 14stopni N , 26 stopni W
zadanie 2
1 stopień - 4 minuty
38 stopni x 4 minuty =152 minuty = 1h 44 minuty
152 minuty - 104 minuty = 48 minut
18 3 18