Przeczytaj zadanie Diofantosa i rozwiąż je.
Suma dwóch liczb wynosi 20, a suma kwadratów tych liczb wynosi 208. Jakie to liczby?
Wskazówka : Zauważ, że jedna z szukanych liczb musi być mniejsza od 10. Można ją więc zapisać w postaci 10 - x. W jakiej postaci można zapisać drugą z szukanych liczb?

2

Odpowiedzi

2009-11-13T16:51:25+01:00
X - I liczba
y - II liczba

x + y = 20
x²+y² = 208

x = 20-y
(20-y)² + y² = 208

x = 20-y
400 -40 y + y² + y² = 208

x = 20-y
2y² - 40y + 192 = 0 ----- jest to rownanie kwadratowe

y² - 20y + 96 = 0

Δ = 400 - 384 = 16
√Δ = 4

x1 = 10
x2 = 2

Ta liczba to 10 albo 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:06:53+01:00
12 i 8 te liczby ;) ale to w pamieci sie da. jak zrobie obliczenia to napisze