Zad.1
Oblicz ile gramów substancji znajduje się w 25 cm (3)-sześciennych roztworu o stężeniu 12% i gęstości 1,5g/cm (3)-sześciennych.
zad.2
Oblicz o;e gramów wody znajduje się w:
a) 250 g roztworu o stężeniu 10%
b)200 g roztworu o stężeniu 15%
zad.3
Oblicz ile gramach wody należy rozpuścić 20 g substancji, aby otrzymać roztwór 5% procentowy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:27:55+01:00
1. d=m(roztworu)/v
m(roztworu)=d*v
m(roztworu)=1,5 g/cm3*25cm3= 37,5g
Cp=ms*100%/mr
ms=(mr*Cp)/100%
ms=(12%*37,5g)/100%=4,5g

2.a) ms=25g
mwody=250-25=225g
b) ms=30g
mwody=170g

3. mr=(ms*100%)/Cp
mr=400g
mwody=400-20=380g
2009-11-13T17:53:41+01:00
Zad.1
dane: szukane: wzór:
Vr = 25cm³ ms = ? ms = mr * Cp / 100%
Cp = 12% mr = Vr * dr
dr = 1,5g/cm³

mr = 25cm³ * 1,5g/cm³ = 37,5g
ms = 37,5g * 12% / 100% = 450g / 100 = 4,5g
odp. W tym roztworze znajduje się 4,5g substancji rozpuszczanej

Zad.2
a) dane: szukane: wzór:
mr = 250g mw = ? mw = mr - ms
Cp = 10% ms = ? ms = mr * Cp / 100%

ms = 250g * 10% / 100% = 1500g / 100 = 15g
mw = 250g - 15g = 135g

b dane: szukane: wzór:
mr = 200g jak powyżej
Cp = 15%

ms = 200g * 15% / 100% = 3000g / 100 = 30g
mw = 200g - 30 g = 170g

Zad.3
dane: szukane: wzór:
ms = 20g mw = ? mw = mr - ms
Cp = 5% mr = ? mr = ms * 100% / Cp

mr = 20g * 100% / 5 % = 2000g / 5 = 400g
mw = 400g - 20 g = 380g

TO JEST DOBRZE!
1 5 1