W hurtowni owoców zmagazynowano 15 ton jabłek. Codziennie hurtownia sprzedaje 120kg jabłek.
a) napisz wzór wyrażający zależnośc między ilością jabłek pozostających w hurtowni a liczbą dni sprzedaży
b) określ dziedzinę otrzymanej funkcji
c) podaj na ile dni sprzedaży wystarczy zgromadzonych jabłek , jeśli przyjmiemy , że ilośc kilogramów sprzedanych codziennie jest stała i wynosi 120kg

oddam 25 pkt jesli choc 2 pkt z tego zad beda zrobione blagam potrzebuje to do jutra help me!

2

Odpowiedzi

2009-11-13T17:06:56+01:00
A)
f(dni) = 15000 - 120*dni
b) D=<0,15000>
c) f(dni)=0
15000-120*dni = 0
15000=120 * dni
dni=125
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:08:47+01:00
15 ton = 15 000 kg
wieć wzór wygląda tak :)
f(x) = 15 000 -120*x , gdzie x to liczba dni :)

Dziedzina funkcji = <0,125> ponieważ ilość jabłek w hurtowni nie moze być ujemna :) Czyli cała funkcja musi przyjmować wartości ≥0.
f(x)≥0
15 000 -120*x≥0
-120x≥-15000
x≤125
liczba dni musi być ≥0
x≥0
część wspólna x≤125 i x≥0
stąd dziedzina :) jest wyżej :P

Jabłek w hurtowni starczy na 125 dni :)

Tutaj rozwiązanie kolegi 123bodzio

f(x) = 15000 - 120x
15000/120 = 125 - natyle dni starczy jabłek
dziedzina funkcji 0< x < lub = 125
x - nie może się równać 0 dlatego jest tylko > od 0