Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:15:48+01:00
54km/h wciagu trzech godzin

54 × 3 = 162km - droga jaka przebył w ciagu trzech godzin ze stałą prędkością 54 km/h

V=s/t v- predkość s- droga t- czas

162km - droga jaka przebył w czasie 2h 42min. ze stałą prędkością V

2h 42min = 162/30h
V= 162/(162/60) = 60km/h
1 5 1
2009-11-13T17:17:34+01:00
Wystarczy ułożyć klasyczną proporcję:
54km/h=3h
x km/h=2h 42 min.
2h 42 min.=162/60 h

Mnożymy na krzyż:
54km/h *162/60h=x km/h * 3h

x=48,6 km/h
3 2 3