Odpowiedzi

2009-11-13T17:14:25+01:00
Metoda bioindykacji dla obszaru Polski polegająca na określeniu stopnia skażenia atmosferycznego dwutlenkiem siarki za pomocą wskaźników biologicznych tj. porosty
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:14:58+01:00
Skala porostowa za jej pomocą można ocenić skalę zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Można to wykonać poprzez obserwacje typów plech porostów rosnących na korze drzew liściastych.
2 5 2
2009-11-13T17:15:33+01:00
Skala porostowa jest to skala wg której możemy określić jak bardzo zanieczyszczony jest dany teren dwutlenkiem siarki ponieważ porosty są to organizmy najbardziej wrażliwe na zanieczyszczenie dwutlenkiem siarki (określają to porosty rosnące tylko w czystych miejscach)
1 5 1