Odpowiedzi

2009-11-13T17:21:19+01:00
X- kwas siarkowy o stężeniu 20%
y- kwas siarkowy o stężeniu 50 %

x + y = 12
20%x + 50%y = 30%*12

x+y = 12 / * (-1/5)
1/5 x + 1/2 y = 3,6

-1/5x - 1/5y = -2,4
1/5x + 1/2y = 3,6
--------------------------
0,3y = 1,2/:0,3
y = 4


y= 4
x+y = 12

y=4
x= 12-4

y=4
x=8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:29:02+01:00
Ile należy wziąć litrów kwasu siarkowego o stężeniu 20% a ile o stężeniu 50% żeby otrzymać 12 litrów roztworu o stężeniu 30%?
x-ilość litrów kwasu o stężeniu 20%
y-ilość litrów kwasu o stężeniu 50%
x+y=12
20%x+50%y=30%(x+y)

x+y=12
0,2x+0,5y=0,3(x+y) /*10

x+y=12
2x+5y=3x+3y

x+y=12
2y=x

2y+y=12
x=2y

3y=12
x=2y

y=4
x=8
1 5 1
2009-11-13T17:38:46+01:00
X - potrzebna ilość roztworu o stężeniu 20% kwasu siarkowego
y - potrzebna ilość roztworu o stężeniu 50% kwasu siarkowego

x + y = 12
0,2x + 0,5y = 12 * 30 / 100

x = 12 - y
0,2x + 0,5y = 3,6

x = 12 - y
2x + 5y = 36

x = 12 - y
24 - 2y + 5y = 36

x = 12 - y
3y = 12

x = 12 - y
y = 4

x = 8
y = 4

odp: Należy zmieszać ze sobą 8 litrów roztworu 20% i 4 litry roztworu 50%.