Nappisz wzór opisojacy:
a)pole szesciakat foremnego wpisanego w okrag o danum promieniu r
b)pole trapezu rownoramiennego o wysokosci h , kacie rozwartym 135stopni i dluzszej podstawie 4 razy wiekszej od wysokosci
c) kolo i kwadrat maja rowne pola. wyznacz stosunek obwodu koła do obwodu kwadratu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:48:31+01:00
A) P=(6r²√3)/4
r - promień, bok trójkąta

b) P=1/2×(4h+2h)×h
dłuższa podstawa ma długość 4h, a krótsza 2h.

c) a²=πr²
a = πr
2a = 2πr
4a = 4πr
4a/4πr= Obw.kwadratu/ 2obw. koła
czyli wychodzi na to, że obwód koła jest 2razy większy od obwodu kwadratu.
1 5 1
2009-11-13T22:14:20+01:00
A) P = (6r²√3) /4
b) P = 1/2 * (4h+2h) * h
c) a² = πr² | √
a = πr
2a = 2πr
4a = 4πr
1 5 1