Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:37:35+01:00
Zeus - najwyższy z bogów, atrybuty: pioryny
Atena - bogini mądrości i wojny sprawiedliwej, córka Zeusa, atrybuty: zbroja
Hera - żona Zeusa atrybuty:berło
Hefajstos - bóg ognia i kowali atrybyty:ogień
Hades - bóg zmarłych atrybuty: straszny wygląd
Apollo - bóg Słońca, muzyki, miał muzy (Klio) : instrument
Hermes - posłaniec boski : ze skrzydełkami na głowie
Artemida - bogini łowów : łuk
Afrodyta - bogini miłości, piękności i kwiatów : piękność
Ares - bóg wojny : miecz
Posejdon - bóg mórz : syreni ogon
Hestia - Opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot: ogień
71 4 71
2009-11-13T21:47:21+01:00
Zeus-był bogiem nieba, pogody, błyskawic oraz chmur i wiatrów...Był to najważniejszy z bogów, a jego atrybut to piorun trzymany zawsze w ręce

Atena-patronka mądrości. Jej atrybut to sowa.Wyskoczyłą w pełnej zbroi z głowy Zeusa.

Hefajstos-bóg ognia i kowali. Wykonywał posągi ze złota które poruszały się i mówiły. Najcześciej jest przedstawiany z młotem lub obcengami w dłoniach.

Hera-żona Zeusa,patronka małżeństwa i rodziny.

Hades-bóg podziemi, pan zmarłych.

Apollo- patron wszystkiego co piekne i dobre, szczególnie muzyki i poezji. Przedstawiano go w towarzstwie 10 muz.

Hermes-bóg handlii i złodzieji.Wzkazywał drogę podróżującym oraz pomagał kupcom.Wynalazł gimnastykę, muzyke, sztukę oraz umiejętność pięknego wysławiaania się. Jego atrybut to sandały ze skrzydełkami.

Artemidasiostra Apollina.Opiekowała sie wszystkimi dzikimi zwierzętami, bogini polowań. Podobnie jak Apollo nosiła łuk i strzały.

Afrodyta-bogini miłości i piękna, żona Hefajstosa. wyloniła się z morskiej piany. Najczęściej przedstawia się ja z lustrem. Jej atrybut to gołębica.

Posejdon-władcac mórz, brat Zeusa. Za pomocą trójzębu, który był jego atrybutem wywoływał burze morskie oraz uciszał morze.

Hestia-bogini ogniska domowego. Patronka wiecznego ognia, który płoną we wszystkich budynach publicznych w miastach Grecji.
25 4 25