Zad1.Dane:
12,9%-miasta do 20tys.
19,4-miasta 20-100tys.
17,4%-miasta 1oo-500tys.
11,6%-miasta ponad 500 tys,
38,7%-wieś

Na podstawie powyższego diagramu (danych) odpowiedz:
a)Ile procent ludności Polski mieszka na wsi?Czy jest to mniej, czy więcej niż 1/3 (1/3 to ma być ułamek) liczby mieszkańców polski?
b)czy ludność wsi i małych miasteczek(do 2o tys. mieszkańców) to więcej niż polowa mieszkańców Polski?
c)Ile procent ludności Polski mieszka w dużych miastach(ponad 1oo tys. mieszkańców)?

Zad2. W parlamencie uczniowskim jest pięć stronnictw:Czerwoni, Zieloni,biali,Niebiescy I czarni...
(teraz podam na diagramie)
5%-Zieloni
16%-biali
33%-Niebiescy
28%-czarni
18%-Czerwoni

PYTANIA:
a)Czy Niebiescy i Biali mają razem przewagę w parlamencie?
b)które stronnictwa mają mniej niż 1/5 liczby wszystkich członków parlamentu?
c)Czy trzy najmniejsze stronnictwa stanowią więcej niż 1/3liczby wszystkich członków parlamentu?
d)Z jakim stronnictwem mają połączyć się Biali, by razem mieć więcej członków niż Niebiescy?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:45:17+01:00


1na wsi mieszka 38.7% czyli to wiecej niz 1/3 bo 100 dzielone na 3 to 33.(3)%

2 wies -38.7% + 12.9% = 51.6% czyli wiecej niz polowa mieszkancow


3 11.6% + 17.4% = 29% 29% zamieszkuje miasta powyzej 100tys


zad 2

33% + 16% = 49% to nieb. i biali
5% + 28% + 18% = 51% to reszta czyli czarni itp

odp nieb i biali nie maja przewagi w parlamencie


5% + 16% + 18% =39% czyli wiecej niz 1/3



musza polaczyc sie z czarnymi lub czerwonymi bo 16%+28%= 44% to z czarnymi


16%+18%= 34% to z czerwonymi ;] czyli wiecej niz 33%
11 4 11
2009-11-13T22:05:30+01:00
Zad1
a)38,7;Jest to więcej niż 1/3.
b)51,6 %; Jest to więcej niż połowa mieszkańców polski.
c) 17,4
zad2
a)Nie nie mają ponieważ nie przekracza 50%. Jest to 49%
b) Czerwoni, Biali i zieloni
c) Tak. Razem mają 39 %
d) z czerwonymi
11 4 11