Odpowiedzi

2009-11-13T17:40:30+01:00
Mr = 200g
Cp= 5%
Cp= Ms*100%/Mr
Ms= Cp*Mr/100%
Ms= 5% *200g / 100%
Ms= 10g <- NaOH
Mroz = Mr-Ms
Mroz= 200g-10g
Mroz= 190g <- woda
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T17:59:48+01:00
dane: szukane: wzór:
mr = 200g ms = ? ms = mr * Cp / 100%
Cp = 5% mw = ? mr - ms

ms = 200g * 5% / 100% = 1000g / 100 = 10g
mw = 200g - 10g = 190g

Odp. Należy użyć 10g wodorotlenku sodu i 190g wody.
25 4 25
2009-11-13T18:12:53+01:00
X - ilość wodorotlenku sodu (w gramach)
200g - masa roztworu
5% - Cp (stężenie procentowe)

Cp = ms/mr * 100%
5% = x/200g * 100%
5% = x/2
x/2 = 5% /*2
x = 10g
200g - 10g = 190g

9 4 9