W tłusty czwartekpiekarz Edek upiekł 2000 pączków.30% sprzedała cukiernia Bajaderka ,a resztę cukiernia Szarlotka.O ile procent więcej paczków sprzedano w Szarlotce?

PROSZĘ O DOKŁADNE OBLICZANIA.Z OZNACZENIAMI (jakby były)NP.x-to to i to. :)

3

Odpowiedzi

2009-11-13T17:57:25+01:00
2000- 100%
x - 30%

x=2000*30/100= 600 <---- tyle sprzedała cukiernia Bajaderka

2000-600= 1400 <--- tyle sprzedała cukiernia Szarlotka

2000- 100%
1400 - x%

x= 1400*100/2000= 70% <---- o tyle sprzedała więcej szarlotka
2009-11-13T18:11:41+01:00
2000- 100%
x - 30%

x=2000*30/100= 600 tyle sprzedała cukiernia Bajaderka

2000-600= 1400 tyle sprzedała cukiernia Szarlotka

2000- 100%
1400 - x%

x= 1400*100/2000= 70% o tyle sprzedała więcej szarlotka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T18:11:43+01:00
2000*30%=2000*0,3=600 - Ilość sprzedanych pączków przez Bajaderkę.
2000-600=1400 - ilość sprzedanych pączków przez Szarlotkę.
1400-600=800 - O tyle więcej sprzedano w cukierni Szarlotce niż w cukierni Bajaderki.
800:600*100%=133 1/3% - O tyle procent więcej sprzedano w cukierni Szarlotce niż w cukierni Bajaderki.
Odpowiedź: O 133 1/3% więcej sprzedano w cukierni Szarlotce niż w cukierni Bajaderki.