1 Papkin to urodzony tchórz. Biorąc to pod uwagę, napisz pełnymi zdaniami, jakie cechy charakteru ujawnia bohater w poniższej wypowiedzi.

Papkin do Wacława:

"Brałem jeńców tysiącami,
Co zawiśli od mej woli,
Bom lat dziesięc toczył boje,
Gdzie się lały krwawe zdroje,
Tak, że wkoło na mil cztery,
Jak czerwone był morze,
Tam zyskałem i ordery
i tytułu, i honory
Ale tego byc nie może
Zbyt to szczytne dla nas wzory
Dziś utarczka jest igraszka
A trwa wolnośc bedzie fraszka"

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T18:09:51+01:00
Bohater ujawnia następujące cechy charakteru:
odwaga
heroizm
przechwalstwo za rzekomo zdobyte ordery
łatwość jaką się rozprawił ze złoczyńcami
2009-11-13T18:10:13+01:00
Papkin to chwalipięta mowi o sobie że był sily ,ale t nie była prawda był tchórzem ,oszukiwał wszystkich
2009-11-13T18:11:02+01:00
Wymienie 5

- zachowuje sie jak by duzo w życiu przezył
-szczerość
rosądek
powaga
- pewność siebie