Odpowiedzi

2009-11-13T18:32:00+01:00
Any używa się w pytaniach i przeczeniach i znaczy 'trochę'
Some używa się w twierdzeniach i znaczy 'kilka'
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T18:37:40+01:00
Any - jakiekolwiek, używamy w pytaniach i przeczeniach:
np.
have you got any potatoes? (czy masz jakichkolwiek ziemniaki)
I haven't got any potatoes. (ja nie mam jakichkolwiek ziemniaków)

some - trochę, używamy w zdaniach twierdzących, czasami pytaniach.
np.
I have got some potatoes (ja mam trochę ziemniaków)
Could you lend me some potatoes (czy pożyczysz mi trochę ziemniaków - mówimy to o określonym "trochę" a nie o "jakichkolwiek" ziemniakach, dlatego używamy some)

Jednak zasadniczo some używamy w zdaniach twierdzących, a any w zdaniach pytających i przeczących.
22 4 22
dzięki pomogłeś bo uczyłem się na sprawdzian :)
2009-11-13T18:39:56+01:00
Some - troche
any - jakiekolwiek xDD
13 4 13
some- oznacza trochę używamy w twierdzeniach