Odpowiedzi

2009-11-13T18:35:34+01:00
Bogowie siedzieli na olimpie , rozważali różne sprawy i patrzyli z góry jak ludze radzą sobie w trudnych warunkach.
8 4 8
2009-11-13T18:35:49+01:00
Ucztowali, odżywiali się nektarem i ambrozją - bo to im dawało nieśmiertelność
bogowie greccy nazywali się - lubieli zaszaleć, patrzyli, zwracali uwagę jak radzą sobie ludzie w trudnych sytuacjach
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T18:36:13+01:00
Zeus (Dzeus) - bóg wszystkich ludzi
Hera - żona Zeusa , bogini nieba, opiekunka małżeństw
Apollo - bóg sztuki, poezji, światła, słońca i wróżb
Artemida - bogini lasów
Hermes - boski posłaniec, bóg handlu, złodziei, żeglugi i rzemiosła
Hefajstos - boski kowal, bóg ognia i rzemiosła
Afrodyta - bogini piękności i miłości
Hades - bóg świata umarłych
Posejdon - bóg morza
Ares - bóg wojny
Atena - bogini mądrości
Hestia - bogini ogniska domowego

Sprawowali wszelką władzę nad ludźmi i decydowali o ich istnieniu, życiu lub śmierci. Pili boski nektar i jedli ambrozję, która dawała im nieśmiertelność.
4 3 4