Odpowiedzi

2009-11-13T18:47:17+01:00
Pomogę ci z wieżą Eiffla.
A więc musisz napisać tak :
Wieża Eiffla ma 324 m wysokości. Jest to tyle co 80 piętrowy budynek. Budowę wieży rozpoczęto w 1887r nad rzeką Sekwaną. Wieżę zbudowano tylko i wyłącznie na paryską Wystawę Światową, która miała się odbyć w 1889r. Po 20 latach wieża miała zostać rozebrana. Do dziś wieża jest uznawana za największą atrakcję Paryża. Nocą wieża Eiffla świeci różnymi kolorami. Budowę zakończono 2 lata później od czasu rozpoczęcia, czyli w 1889r.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:22:12+01:00

Neogotyk, kierunek w architekturze i rzemiośle artystycznym powstały w czasach nowożytnych, oparty na formach gotyckich, początkowo związany z angielską sztuką preromantyczną 2. połowa XVIII w. (sztuczne ruiny gotyckie w parkach krajobrazowych), następnie stosowany w architekturze mieszkalnej (dom H. Walpole'a w Strawberry Hill, 1747-1780). Najbardziej monumentalną realizacją w stylu neogotyckim jest gmach parlamentu londyńskiego (1840-1860, architekci Ch. Barry, A.W. Pugin), ponadto ratusz w Wiedniu i parlament w Budapeszcie.

Eklektyzm, połączenie środków formalnych i treściowych, zaczerpnięte z innych stylów, kręgów twórczych, dające efekt kompilacji i dalekie od spójnej całości.

Postawa eklektyczna występuje w różnych epokach artystycznych, widoczna jest już w starożytnym Egipcie, sztuce hellenistycznej oraz rzymskiej. W XVI w. stanowiła podstawę akademizmu (malarska rodzina Carraccich).
2 5 2