Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T18:49:17+01:00
Pięta Achillesa - najsłabszy punkt, słaba strona
np. Moją piętą achillesową jest matematyka xD

róg obfitości - bogactwo, obfitość

syzyfowa praca - praca bezowocna, nie przynosząca żadnych rezultatów
np. Sprzątanie mojego pokoju to syzyfowa praca. Za chwilę i tak znowu panuje tam bałagan.

pod egidą - pod ochroną, pod patronatem

puszka Pandory - początek wielu następujących nieszczęść
np. Sptrzeciwiając się nauczycielowi otworzyła puszkę Pandory.
7 4 7
2009-11-13T18:54:29+01:00
Penelopa - wierna żona
syzyfowe prace - prace bez końca
pięta achirlesowa - słaby punkt
stajnia auggiasza - bałagan
paniszny strach - panika
tułaczka - długa wędrówka
puszka pandory - nieszczęścia
3 5 3
2009-11-13T19:35:21+01:00
Stajnia Augiasza-jest to nieporządek,bałagan.
Herkules musiał wykonac 7 prac.Jedną z nich było posprzatanie stajni Augiasza.Była ona strasznie brudna i zapuszczona

Pięta Achillesa-słabość,słaby punkt.Achilles byl synem bogini.Ona chciala by był niesmiertelny i trzymając go za pięte moczyła w Styksie co miało mu zapewnic niesmiertelnosc.Jednak mial slaby punkt czyli piete.Podczas walki zostal w nia zraniony i zmarl.

wiecej nie znam przykro mi
7 2 7