Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T19:04:05+01:00
Tlenek wodoru to woda czyli H2O. W cząsteczce wody występują dwa wiązania kowalencyjne spolaryzowane. Ze względu na to, że wodór ma mniejszą elektroujemność niż tlen wspólna para elektronów jest przesunięta w stronę tlenu.
3 3 3
2009-11-13T19:39:56+01:00
Wiązania kowalencyjne spolaryzowane :)

pozdrawiam :))
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T19:49:17+01:00
Cząsteczka H₂O jest zbudowana tak:

H-O-H

Jako że różnica elektroujemności(wg.Paulinga) jest mniejsza od 1.7 to jest to wiązanie kowalencyjne(nie jonowe), oraz jest większa od 0.4, więc jest to wiązanie spolaryzowane(para elektronowa jest bardziej przesunięta w stronę atomu tlenu)

Odpowiedź. W cząsteczce H₂O występują wiązania kowalencyjne spolaryzowane.
___________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
2 5 2