Odpowiedzi

2009-11-13T19:06:49+01:00
Jeden mol to będzie 40+16=56
dwa mole to 2*56=112
1 2 1
2009-11-13T19:07:47+01:00
56g - 1mol
x - 2mole
56g*2mole
x= ----------- = 112g
1mol
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T19:08:10+01:00
Masa atomowa Ca: 40 g/mol
Masa atomowa O: 16g/mol
Masa cząsteczkowa CaO: 56g/mol.

Masa 2 moli CaO:
{masa cząsteczkowa CaO}*2mol
56g/mol*2mol=112g

Odpowiedź. 2 mole CaO ważą 112g.
_________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.