W zeszłym tygodniu na szkolnej dyskotece było dokładnie tyle samo
chłopców co dziewcząt. W tym tygodniu na dyskotece jest o 20 % więcej osób niż tydzień temu, ale liczba dziewcząt stanowi tylko 45% liczby osób, które przyszły dzisiaj potańczyć. Czy w tym tygodniu na dyskotekę przyszło więcej czy mniej dziewcząt niż tydzień temu ?
Proszę o wszystkie obliczenia ;)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T19:16:33+01:00

x - ilość chłopców na zeszłotygodniowej dyskotece
x - ilość dziewcząt na zeszłotygodniowej dyskotece
x + x = 2x - ilość wszystkich osób na zeszłotygodniowej dyskotece
2x + 20%*x = 2x + (20/100) * 2x = 2x + 0,20 *2x = 2x + 0,4x = 2,4x - ilość osób na dyskotece w tym tygodniu
45% * 2,4x = (45/100) * (24/10)x = (1080/1000)x = 1,080x
W tym tygodniu przyszło więcej dziewcząt na dyskotekę bo
1,080x > x /:x
1,080 > 1
:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T19:19:12+01:00
Porzedni tydzien-
DZiewcząt 50 %x chlopcow - 50 %x= 0,5X
Ten tydzien wszystkich osob: 100 % + 20%= 120%x
1,2x* 0,45=0,54x - dziewczat
0,5x<0,54X
odp: wiecej dziewczat przyszlo w tym tygodniu.
  • cura
  • Rozwiązujący
2009-11-13T19:21:34+01:00