Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:25:02+01:00
Uznajmy że cena do kina kosztuje 10 zł
10 zł * 20% = 2
10 - 2 = 8 zł- cena po obniżce
8 zł * 25 % = 2
8zł + 2 zł = 10 zł

odpowiedź C
27 4 27
2009-11-13T20:30:57+01:00
Można też na literkach. Będzie to dowód na to, że znajomość ceny początkowej jest nie potrzebna.

1*x =x - cena początkowa
0,8*x - cena po obniżce
y - o ile trzeba podnieść cene

0,8xy = x /x
0,8y = 1
y = 0,25

C

21 4 21