Znaki: macie do wykorzystania liczbę π(pi), jak będziecie chcieli napisać pierwiastek to napiszcie pierwiastek z 3, a jak ułamek na np 1/3 co czytam jedna trzecia
Zad.1
Kwadrat ma bok 2 cm.Oblicz
a)pole i odwód koła wpisanego w ten kwadrat
b)pole i obwód koła opisanego na tym kwadracie.
zad.2
Okrąg ma promień 10 cm. Oblicz pole wpisanego w ten okrąg:
a)kwadratu
b)sześciokąta foremnego
c)trójkąta równobocznego
Zad.3
Trójkąt równoboczny ma bok 12 cm. Oblicz:
a) pole i obwód koła opisanego na tym trójkącie
b) pole i obwód koła wpisanego na ten trójkąt
Zad.4
Pierścień utworzony przez okrąg opisany na tym sześciokącie ma pole równe 16pi Jaka jest długość boku tego sześciokąta.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T20:21:20+01:00
Zad.1
a)
r=1/2a
r=1

P=TTr²
P=3×1
P=3

Ob=2TTr
Ob=2×3×1
Ob=6

b)
r=1/2 a√2
r=√2

P=TTr²
P=3 √2²
P=3×2
P=6

Ob=2TTr
Ob=2×3×√2
Ob=6√2

zad.2 r=10
a)
r=1/2 a√2
10=1/2 a√2 /×2
20=a√2 /:√2
20/√2 =a
20×√2 / √2×√2=a
20√2/2=a
a=10√2

P=10√2²
P=100×2
P=200

b)
r=a

h=a√3/2
h=10√3/2
h=5√3

P=6×(a×h/2)
P=6×(10×5√3/2)
P=6×(5×5√3)
P=6×25√3
P=150√3

c)
r=2/3h
10=2/3h /×3
30=2h /:2
h=15

P=a×h/2
P=10×15/2
P=5×15
P=75
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:33:11+01:00
Ad. 1
a) 2r = 2cm , r = 1 cm
P = πr² , l = 2πr
P= π × 1²= π
l= 2 × π × 1= 2π

b) 2r = d, d = a√2
r = ½d
P = πr² , l = 2πr
P = π*(√2)²= 2π
l = 2√2π
ad. 2
a) musisz obliczyć bok pamiętając, że promień jest połową przekątnej tego kwadratu - czyli cała przekątna d = 20cm
b)sześciokąt podziel na trójkąty równoramienne, ramiona tego trójkąta będą wynosić 10 cm
c)tutaj promień to ⅔ całej jego wysokości- pomyśl nad tym
ad3.
Tak jak w "c" w/w
niestety nie potrafię tego wykonać
ad4
przekształć to ze wzoru, podziel sześciokąt na trójkąty równoramienne i spokojnie oblicz... Dasz radę