Odpowiedzi

2009-11-13T20:16:56+01:00
1. x+x+30=180
2x+30=180
2x=150
x=75 stopni

2.x+3x=180
4x=180
x=45 stopni
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T20:17:10+01:00
A) (180-30)/2=75
drugi kąt 105
b)
180/4=45
135-drugi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:19:09+01:00

a) jeden z kątów przyległych ma 30* więcej od drugiego. Olicz miary tych kątów.
α+β=180°
α=β+30°
β+β+30°=180°
β=75°
α=105°
b)jeden z kątów przyległych ma trzy razy większą miatę od drugiego. Oblicz miary tych kątów. α+β=180°
α=3β
3β + β = 180°
4β=180°
β=45°
α=135°