Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T20:22:06+01:00
ZALETY
- wpływ obywateli na funkcjonowanie państwa
- wolnośc słowa i wyznania
- każdy obywatel ma prawo wyboru, do odwołania się od
nie zadawalającej decyzji itp
- państwo powinno zapewnić każdemu obywatelowi odpowiednie warunki do życia
(podstawowe wykształcenie, dostęp do źródeł informacji)
- państwo przychylne człowiekowi ?
- łatwy dostęp do dóbr materialnych (spożywki, ubrań, AGD ...)
- porządek, ustalenie odpowiednich praw, które przyczyniają się do
sprawnego funkcjonowania w państwie
- tolerancja
- wolny rynek, równość wobec prawa

WADY
- powolność działania
- korupcja (łapówki, przekupstwa)
- brak stabilności rządu
- konflikty między siłami politycznymi oraz ich zwolennikami
- zachwianie pierwotnych założeń demokracji np Wolności
szykanowanie za wiarę, sposób bycia:(
- bardzo duża nie równośc materialna
- bezrobocie
- znieczulica
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T20:23:10+01:00
Będzie krótko i na temat

zalety:
rządy ludu, każdy obywatel ma głos w różnych sprawach państwowych, politycznych


wady:
nie wszyscy mieszkańcy polis mieli prawa obywatelskie, ostracyzm

liczę na naj :)
1 4 1