Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-06T14:53:25+02:00
Bartek kupił 1 zeszyt i 1 batona i zapłacił 4zł,
jeśli kupiłby jeszcze jednego batona zapłaciłby 6zł.
Ile kosztował baton, a ile zeszyt?
x-cena zeszytu
y-cena batona

{x+y=4/:(-1)
{x+2y=6

{-x-y=-4
{x+2y=6
-----------
y=2

x=4-y
x=2

Odp.
2,-cena zeszytu
2,-cena batona
1 5 1
2009-05-06T14:59:18+02:00
X+y=4 /×(-1)
x+2y=6

(-x)-y=(-4)
x+2y=6

y=2
x=2

W autobusie jechały 4 osoby, dorośli i dzieci. Później wsiadło dwoje dorosłych i było już 6 osób.