1.Od chwili do strzeżenie(błyśnięcia) błyskawicy do usłyszenia grzmotu upłynęło 9 sekund. Przyjmując że PRĘDKOŚĆ FALI DŹWIĘKOWEJ w wilgotnym powietrzu wynosi 1206 km/h a PRĘDKOŚĆ ROZCHODZENIA się światła wynosi 3000000 m/s. OBLICZ uderzenie pioruna ( czyli drogę jaką przebyła fala)

2. Sygnał akustyczny wysyłany z echosondy statku w głąb morza wrócił odbity od ławicy ryb po upływie 0,4 s . Jak głęboko płynie ta ławica jeśli PRĘDKOŚĆ GŁOSOWA wynosi 1450 m/s.

Proszę o pomoc. ;]

2

Odpowiedzi

2009-11-13T21:12:52+01:00
Zadanie 1
v = 340 m\s
t =5s
s = v×t
s = ?
s=340m\s × 5s =1,7km
Zadanie 2
v = 1450m\s
t=0,4 s
s= v×t
s = 1450 m\s × 0,4s =580m
(prawdopodobnie wynik trzeba podzielić na 2, ale nie jestem pewna, Jeżeli podzielisz to wyjdzie 290m)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:16:00+01:00
Coraz poważniejsze zadania :D

1.td = 9s (dzwieku)
vd = 1206km/h = 340m/s
vs = 3000000 m/s

s = vd * td
s = 340m/s * 9s = 3060m

---------------------------------------------



2.t = t1 + t2 = 0,4s
t1 = t2 = t/2 = 0,2s
vg = 1450 m/s.

s = vg*t1 = 1450 m/s. * 0,2s = 290m





1 5 1