Na mapie podano informacje o zasoleniu niektórych mórz. Korzystając z tabeli odpowiedz.

[ M. Bałtyckie - 8 promili.
M. Czarne - 18 promili.
M. Śródziemne - 38 promili.
M. Czerwone - 40 promili. ]

a) Ile soli jest w 20kg wody z Bałtyku , a ile w tej samej ilości wody z Morza Śródziemnego?

b) Czy w 15kg wody z Morza Czerwonego jest więcej czy mniej niz 0,5kg soli?
c) Ile trzeba wziąć wody z Morza Czarnego, aby po jej odparowaniu otrzymać 5,4kg solii?

d) Wyraź w procentach i w promilach jakie byłoby zasolenie wody otrzymanej po zmieszaniu 5kg wody z Bałtyku z 5kg wody z Morza Czerwonego.

3

Odpowiedzi

2009-11-13T20:55:08+01:00
A)

20kg*0,008=0,16kg soli- BAŁTYK

20kg*0,038=0,76- ŚRODZIEMNE

b)15kg*0,04=0,6kg CZYLI JEST WIĘCEJ

c)5,4-0,018
x-1
x=5,4/0,018'
x=300kg - TYLE MUSI BYC WODY
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:00:49+01:00
A)20kg*8promili=20kg*0.008=0.16kg
20kg*38promili=20kg*0,038=0,76kg

b)15kg*18promili=15kg*0,018=0,27kg
odp.Więcej


d)5kg*8promili=5kg*0.008=0,04kg
5kg*40promili=5kg*0,04=0,2kg
10kg-0,24kg
10kg-100%
0,24kg-x

x=24%
--------=2,4% 2,4%=24promila
10kg
47 3 47
2009-11-13T21:01:05+01:00
A)M.Bałtyckie:
8(promili)×20kg=0,008×20kg=0,16kg
M.Śródziemne:
38(promili)|x 25x=19
______________ x=0,79kg
1000(prom.)|20
16 2 16