Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:03:22+01:00
Najprostszym wytłumaczeniem dlaczego użycie broni jądrowej we współczesnych konfliktach może doprowadzić do zagłady ludzkości jest to ,że Broń jądrowa jest środkiem masowego rażenia wykorzystująca wewnątrz jądrową energię wydzielaną podczas łańcuchowej reakcji rozszczepienia jąder ciężkich pierwiastków (uranu i plutonu - broń atomowa) lub reakcji termojądrowej syntezy lekkich pierwiastków z wodoru - bomba wodorowa – o sile wybuchu znacznie większej niż broni atomowej. Dzięki istnieniu tej broni powstało przekonanie o możliwości pokonania przeciwnika bez użycia ogromnych armii, do zadania dużych zniszczeń na obszarze przeciwnika wystarczy samolot bombowy, pocisk artyleryjski lub rakieta przenosząca atomowe głowice bojow"

Ma ona znacznie większą siłę rażenia i czynnikami rażenia broni jądrowej są:

* fala uderzeniowa,
* promieniowanie przenikliwe,
* promieniowanie cieplne (świetlne),
* skażenie promieniotwórcze,
* impuls elektromagnetyczny.

1 5 1
2009-11-13T23:37:28+01:00
Po pierwsze: Zniszczenia na powierzchni Ziemi
po drugie:Skażenie środowiska
po trzecie: Śmierć lub choroba milionów niewinnych osób
po czwarte: konflikty między państwami