Odpowiedzi

2009-11-13T21:02:14+01:00
Zbiorniki na Wiśle
Wisła Czarne
Zalew w Wiśle Nowej Osadzie
Jezioro Goczałkowickie
Jezioro Włocławskie

Wisła Czarne - część miasta Wisła z zaporą ziemną i zbiornikiem wodnym Jeziorem Czerniańskim - utworzonym w 1974 roku - miejsce połączenia Białej i Czarnej Wisełki (początek rzeki Wisła)

Nowa Osada - część miasta Wisła, leżąca na południowy wschód od centrum miasta, z niewielką zaporą na rzece Wiśle i zalewem. Najwyższa (sztuczna) kaskada w górnym odcinku Wisły.

Zbiornik Goczałkowicki (tzw. Jezioro Goczałkowickie)

Sztuczny zbiornik wodny utworzony na Wiśle w 1956 roku. Zajmuje powierzchnię 3200 ha, ma pojemność 168 mln m³; położony na terenie gminy Goczałkowice-Zdrój (województwo śląskie). Jest to zbiornik retencyjny zaopatrujący w wodę pitną większą część Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (GOP).

Jezioro Włocławskie – sztuczny zalew na środkowej Wiśle powstały w 1970 r. ze spiętrzenia wód na zaporze wodnej we Włocławku. Rozciąga się w górę rzeki aż do Płocka. Zbiornik Włocławski jest największym pod względem powierzchni sztucznym zbiornikiem w Polsce.

Zbiornik cechuje się kształtem jeziora rynnowego o długości 58 km i średniej szerokości 1,2 km.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:04:25+01:00
Zbiorniki na Wiśle
Wisła Czarne
Zalew w Wiśle Nowej Osadzie
Jezioro Goczałkowickie
Jezioro Włocławskie

Chyba oto chodzi?
12 2 12
2009-11-13T21:12:06+01:00
Wisła Czarne
Zalew w Wiśle Nowej Osadzie
Jezioro Gazałkowickie
Jezioro Włocławskie
5 2 5