Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T21:05:00+01:00
Dwa etapy: najpierw 10%, a potem 30%
2009-11-13T21:09:44+01:00
Przykładowo: mamy 100.

a) 100 x 0,4 = 40 a wiec 100 + 40 =140.
b) 100 x 0,1 = 10 a więc 100 + 10 = 110, a potem 110 x 0,3 = 110 + 33 =143
c) 100 x 0,3 = 30 a więc 100 + 30 = 130, a potem 130 x 0,1 = 13 + 130 = 143

b albo c ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:09:47+01:00
X - pensja, jakaś kwota
1. x + 0,4x = 1,4x
2. x + 0,1x + 0,3(x + 0,1x)= 1,43x
3. x + 0,3x + 0,1(x + 0,3x)= 1,43x
opłaca się druga albo trzecia opcja.