Dysponujemy kwota 12 000 zł.Chcemy te pieniądze włożyć do banku na lokatę półroczną i uzyskać co najmniej sumę 13 000 zł.Oferty trzech banków są następujące:
-W banku A: 8,2% odsetek dopisywanych do kapitału po pół roku,
-W banku B: 4% odsetek dopisywanych do kapitału po pierwszym kwartale , 4,2%
odsetek dopisywanych do kapitału po drugim kwartale,
-W banku C: 3,2% odsetek dopisywanych do kapitału po pierwszym kwartale, 5%
odsetek dopisywanych do kapitału po drugim kwartale,

Która z ofert zagwarantuje nam zysk co najmniej 1000zl

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T21:17:38+01:00
Bank A - 8,2 % po pół roku
100 % = 12000 zł
8,2 % = x
x = 8,2 razy 12000 dzielone przez 100 = 984 zł dopiszą do kapitału
bank B - 4 % po pierwszym kwartale i 4,2 % po drugim
100 % = 12000
4 % = x
x = 4 razy 12000 dzielone przez 100 = 480 zł po pierwszym kwartale
12480 kapitał po dopisaniu odsetek
100 % = 12480
4,2 % = x
x = 4,2 razy 12480 dzielone przez 100 = 524,16 zł
łączny kapitał po pół roku 12480 + 524,16 = 13004,16 zł
bank C - 3,2 % po pierwszym kwartale i 5 % po drugim
100 % = 12000
3,2 % = x
x = 3,2 razy 12000 dzielone przez 100 = 384 zł dopiszą po pierwszym kwartale
kapitał po pierwszym kwartale = 12000 + 384 = 12384 zł
100 % = 12384
5 % = x
x = 5 razy 12384 dzielone przez 10 = 619,2 zł
łączny kapitał po pół roku = 12384 + 619,2 = 13003,2 zł
oferty B i C gwarantują taki zysk - najlepsza jest B
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T21:42:48+01:00
bank A
12000zł-100%
x-8,2%
12000+984=12984zł
x=12000*8,2/100=984zł


bank B
12000zł-100%
x-4%

x=12000*4/100=480zł
12000+1004,16=13004,16
12480zł-100%
x-4,2%
x=12480*4,2/100=524,16zł


bank C

12000zł-100%
x-3,2%
x=12000*3,2/100=384
12000+1003,2=13003,2
12384zł-100%
x-5%
x=12384*5/100=619,2zł

Odp.Oferta B i C zagwarantuje zysk co najmniej 1000zł.