Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T23:00:04+01:00
Eten - C2H4

ze względu na podwójne wiązanie między atomami węgla:
- eten jest bardzo aktywny, reakcja zachodzi bez katalizatora,
- można go bromować na dwa sposoby - przyłączając HBr lub Br2

C2H4 + HBr ==> C2H5Br bromoetan
C2H4 + Br2 ==> C2H4Br2 brom przyłączy się do obydwu węgli, więc związek nazywa się 1,2-dibromoetan :)
3 4 3
2009-11-13T23:01:24+01:00