Sporządź wykres zależności szybkości od czasu samochodu, który poruszając się przez 10 sekund ruchem jednostajnie przyśpieszonym uzyskał prędkość o wartości 20 m/s, potem przez 5 sekund hamował (poruszał się ruchem jednostajnie opóźnionym) aż do zatrzymania się na światłach, przez pół minuty stał, po czym ruszył, przez 5 sekund poruszał się z przyśpieszeniem o wartości 3 m/s2, a następnie jechał ruchem jednostajnym.

3

Odpowiedzi

2009-11-13T22:24:58+01:00
Na osi pionowej szybkość, na poziomej czas.

najpierw krecha idzie do góry , potem na dół, po tem prosto, potem do góry a potem znowu prosto.

mam nadzieje ze troche rozjasnilam:)
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T22:25:37+01:00
Na osi pionowej szybkość, na poziomej czas. najpierw krecha idzie do góry , potem na dół, potem prosto, potem do góry a potem znowu prosto.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T22:25:45+01:00
Wykres w linku - cienkie kreski to pomocnicze, mysle ze sie polapiesz.
przyspieszenie w 10 sekundach:
v = 20m/s
t = 10s

a= v/t
a=20/10 = 2m/s^2

hamowanie:
opoznienie a = v/t
a = 20 m/s / 5s = 4m/s^2
s = at^2/2
s = 4 x 5^2 / 2 = 2x25 = 50m

hamujac samochod przejechal 50m.


wykres:
http://www.speedyshare.com/263562700.html

2 4 2