Pomóżcie bo ja wogóle nie rozumiem matematyki

Jacek chce złożyć swoje 10 000 zł na rocznej lokacie w banku.W każdym banku do którego się udał odsetki miały być naliczone co kwartał i dopisywane do kapitału. I tak:
- w banku A zaproponowano mu: po pierwszym i drugim kwartale po 8% po trzecim i czwartym po 2%
- w banku B:po pierwszym i drugim kwartale po 7% po trzecim i czwartym po 3%
- w banku C:po każdym kwartale 5%
Ile Jacek zarobiłby na lokacie rocznej w każdym banku? W którym ulokuje swoje pieniądze jeśli chce osiągnąć jak największy zysk?

Jeśli by ktoś robił to zadanie to bardzo proszę z obliczeniemi:) (:

3

Odpowiedzi

2009-11-13T22:42:15+01:00
Bank A: 8% + 8% + 2% + 2% = 20%
BANK B: 7% + 7% + 3% + 3% = 20%
BANK C: 4% + 4% + 4% + 4% = 20%

BANK A, B, C: 10 000 + 10 000*0,2 = 10 000 + 2000 = 12 000

Odp. W każdym baknu zarobi 12 000. Nie ma znaczenia, gdzie ulokuje pieniądze.
2009-11-13T22:45:13+01:00
10 000zł-100%
x-8%
x=800zł

10 000-100%
x-2%
x=200zł

(800*2+200*2)=2000zł
10000+2000=12000

10 000-100%
x-7%
x=700zł

10 000-100%
x-3%
x=300zł

(700*2)+(300*2)=2000
10000+2000=12000

10000-100%
x-5%
x-500zł
500*4=2000

W kazdym banku będą odsetki takie same, lecz w innym czasie, po roku sie zrównamy, ale jeżżeli chcemy zaprzestać w pierwszym lub drugim kwartale bank A bęzie dla nas najkorzystniejszy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T01:02:21+01:00
Zadanie:

Jacek chce złożyć swoje 10 000 zł na rocznej lokacie w banku.W każdym banku do którego się udał odsetki miały być naliczone co kwartał i dopisywane do kapitału. I tak:
- w banku A zaproponowano mu: po pierwszym i drugim kwartale po 8% po trzecim i czwartym po 2%
- w banku B:po pierwszym i drugim kwartale po 7% po trzecim i czwartym po 3%
- w banku C:po każdym kwartale 5%
Ile Jacek zarobiłby na lokacie rocznej w każdym banku? W którym ulokuje swoje pieniądze jeśli chce osiągnąć jak największy zysk?


Rozwiązanie:

Bank A:

Pierwszy i drugi kwartał:
8%=0,08
0,08 z 10 000zł=0,08*10 000zł=800zł
10 000zł+800zł=10 800zł
0,08 z 10 800zł=0,08*10 800zł=864zł
10 800zł+864zł=11 664zł

Trzeci i czwarty kwartał:
2%=0,02
0,02 z 11 664zł=0,02*11 664zł=233,28zł
11 664zł+233,28zł=11 897,28zł
0,02 z 11 897,28zł=0,02*11 897,28zł=237,94zł
11 897,28zł+237,94zł=12 135,22zł
Suma na koniec roku na tej lokacie wynosi 12 135,22zł.


Bank B:

Pierwszy i drugi kwartał:
7%=0,07
0,07 z 10 000zł=0,07*10 000zł=700zł
10 000zł+700zł=10 700zł
0,07 z 10 700zł=0,07*10 700zł=749zł
10 700zł+749zł=11 449zł

Trzeci i czwarty kwartał:
3%=0,03
0,03 z 11 449zł=0,03*11 449zł=343,47zł
11 449zł+343,47zł=11 792,47zł
0,03 z 11 792,47zł=0,03*11 792,47zł=353,77zł
11 792,47zł+353,77zł=12 146,24zł
Suma na koniec roku na tej lokacie wynosi 12 146,24zł.


Bank C:

Pierwszy i drugi kwartał:
5%=0,05
0,05 z 10 000zł=0,05*10 000zł=500zł
10 000zł+500zł=10 500zł
0,05 z 10 500zł=0,05*10 500zł=525zł
10 500zł+525zł=11 025zł

Trzeci i czwarty kwartał:
5%=0,05
0,05 z 11 025zł=0,05*11 025zł=551,25zł
11 025zł+551,25zł=11 576,25zł
0,05 z 11 576,25zł=0,05*11 576,25zł=578,81zł
11 576,25zł+578,81zł=12 155,06zł
Suma na koniec roku na tej lokacie wynosi 12 155,06zł.

Odp:Jacek zarobił by w banku A-2 135,22zł, w banku B-2 146,24zł, a w banku C-2 155,06zł. Jacek ulokuje pieniądze banku C.

Jest to zadanie podchwytliwe i wydaje się łatwe ale tak nie jest. Myślę że pomogłem w zadaniu i jego rozwiązaniu...

Szym1010