Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T23:43:13+01:00
Miażdżyca
choroba niedokrwienna serca
ostre zespoły wieńcowe
zawał mięśnia sercowego
nadciśnienie tętnicze
zaburzenia rytmu i przewodzenia
nadkomorowe zaburzenia rytmu serca
komorowe zaburzenia rytmu serca
zaburzenia automatyzmu i przewodzenia
wady serca
wrodzone wady serca
nabyte wady serca
choroby mięśnia sercowego
1 1 1
2009-11-13T23:48:08+01:00
Choroby układu krążenia - schorzenia dotyczące narządów i tkanek wchodzących w skład układu krążenia, a w szczególności serca, tętnic i żył, dlatego często są też nazywane chorobami układu sercowo-naczyniowego. Historycznie ich rozpoznawaniem i leczeniem zajmowała się interna. Obecnie są domeną kardiologii, natomiast operacyjnym (inwazyjnym ich leczeniem zajmują się chirurgia naczyniowa, kardiologia inwazyjna, kardiochirurgia. Leczeniem chorób naczyniowych zajmuje się też neurologia czy reumatologia.

1 5 1
2009-11-14T00:28:42+01:00
To powinni być to:
miażdżyca choroba niedokrwienna serca ostre zespoły wieńcowe zawał mięśnia sercowego nadciśnienie tętnicze zaburzenia rytmu i przewodzenia nadkomorowe zaburzenia rytmu serca komorowe zaburzenia rytmu serca zaburzenia automatyzmu i przewodzenia wady serca choroba mięśnia serca.