Do akwarium wlano 120 litrów wody, napełniająć 75% jego pojemności. Oblicz, ile metrów kwadratowych szkła zuzyto na wykonanie tego akwarium, wiedząc, że jego wysokość ma 50 cm, a długośc jest dwa razy większa od szerokości.

prosze podać też dokładne dane.

2

Odpowiedzi

2009-11-14T09:08:09+01:00
120l to jest 75%
więc x = 100%

x= 120 *100 /75= 12000 / 75= 160 l to jest pojemność akwarium

szerokość- x
długość - 2x
wysokość =50cm=5dm

1l=1dm

160dm= 5dm* x* 2x
160dm=5dm*2x²
160dm/5dm=2x²
32dm=2x²
16dm=x²
4dm=x

szerokość = 4dm
długość = 2*4=8dm

P akwarium 0.4m*0,8m+2*0,8*5+2*0,4*5=12,32m²
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T09:11:14+01:00
Dane:
x-szerokość akwarium
2x-długość akwarium
50cm-wysokość akwarium
Rozwiązanie:

120l=75%
x= 100%
x= (120*100):75
x=160(l) -tyle pomieści cale akwarium

1l=1000cm3
160l=160 000cm3

160 000cm3=50* 2x*x
160 000cm3=100* x2(kwadrat) / :100
1600cm3= x2 / : pierwiastek
x= 40 -wyliczyliśmy szerokość akwarium
2x= 40*2=80 -wyliczyliśmy długość akwarium

P akwarium = 2*40*50 + 2*80*50 + 40*80= 4000+8000+3200=15200

wyliczyliśmy powierzchnię w cm kwadratowych, więc musimy zamienić na m kwadratowe

1m2=10000cm2
15200cm2= 1,52m2




11 4 11