Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-14T09:32:21+01:00
Oblicz godzinę czasy słonecznego i strefowego w Tokio ( 140* E, 35*N) gdy w Petersburgu (60* N i 30*E) jest prawdziwe południe słoneczne
słoneczny:
T-140*E
P-30*E - 12:00
140*-30*=110*
110*4min=440min=7h20min
12:00+7:20=19:20

strefowy:
21:00
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-14T10:18:19+01:00
Tokio -140*E
Petersburg -30*E
-południe-12:00 am
140*-30*=110*
110*4min=440min:60 min=
=7h20min

Tokio leży na wschód od Petersburgu,a więc jest tam godzina późniejsza, dlatego:

12:00+7:20=19:20 tego samego dnia

No a strefowy to za pomocą mapki czasów strefowych:
21:00 tego dnia
1 5 1